terça-feira, 12 de agosto de 2014

Ma Benz

Another good example, this time French, of the dichotomy that a cover prints in a song. I would say that the hardcore tone of the controversial band NTM (or Suprême NTM) - spokesman group of frustration and revolt of the France’s Lost Generation -, extracts more in the video than in the actual version of Ma Benz by Brigitte. The female vocals are filing the raw state of the original song, sweetening it, though the letter-lead can be triggered with another society, which already sees the morning light graffiti still medium fresh keeping distance from the underground running from the batons of the la police captives inside television news. Times change but not so much, 44 years ago Joplin was asking God for the Benz ever drove. 


| Pt |

Mais um bom exemplo, desta feita francês, da dicotomia que um cover imprime numa canção. Diria que o tom hardcore dos polémicos NTM (ou Suprême NTM) - grupo porta-voz das frustações e da revolta da geração francesa dita «perdida» -, se extrai mais do videoclipe do que da própria versão de Ma Benz por Brigitte. As vocais femininas vêm limar o estado bruto do original, adocicando-o, embora a letra-chumbo possa ser disparada à outra sociedade, que percebe já à luz da manhã o grafitti ainda meio fresco mantendo-se à parte do underground que foge dos bastões de «la police» cativo nas notícias da televisão. Os tempos mudam mas nem tanto, também a Joplin há quase 44 anos pedia a Deus o Benz que nunca guiou.