sábado, 30 de agosto de 2014

Fiesta

Some songs aren´t so hard to produce. There is movement inside them but the lyrics... Almost with no words. And I swim into the letters as someone dressing a backpack to travel. Or as someone who drives out of speed with those things (we do not know their names) opening in the pores from the inside out, that tell us how it's really good to be alive. And because of it, being so good to be alive, it’s better not taking the risk, isn’t it? There are some songs that do not give much work to compose, I think. Those are the best for dancing, because in those moments, within the dance, there is no time (present is immediately past) and the mvmnt of the consonants can be just like me; and whenever it is (all too quick to know about the future) vowels observe, alone, sitting on the counter. I dance because I like music a lot more than to know whether the water is warm or cold. I like to imagine that the water shall be hot as in Zanzibar and that will forever be the water of my life. And, for me, to imagine it is one of those parties. A sea full of words, of poetry, never-ending. Hope it lasts until it turns night again. He said there are guidelines to follow and I imagine they are perfectly parallel, straight, those who never touch. I bet vowels already on the edge of those roads of lines, strictly parallel even on the curves. And as I do not believe in the infinite, I'd rather fly with them all below (lines, vowels, curves, and even the bisectors of our natal charts), fly up to see them leave, overshadowed by the morning light with all the stars together dancing with me.


| Pt |

Há músicas que não dão muito trabalho. Há movimento dentro delas mas as letras... Quase nenhumas palavras. E eu mergulho nas letras como quem mete uma mochila às costas para viajar. Ou como quem guia em excesso de velocidade com aquelas coisas (que não sabemos nomear) a abrirem-nos os poros, de dentro para fora, que nos dizem que é mesmo muito bom estar vivo. E por causa disso de ser tanto de bom estar vivo mais vale arriscar pouco, não é? Há músicas que não dão muito trabalho a compor, penso eu. São boas para dançar, porque nesses momentos, dentro da dança, não existe o tempo (o presente é imediatamente o passado) e o mvmnt das consoantes consegue ser igual a mim; e quando assim é (tudo demasiado rápido para saber sobre o futuro) as vogais observam, sozinhas, sentadas no balcão. Eu a dançar porque eu gosto muito mais de música do que de saber se a água estará morna ou fria. Gosto mais de imaginar que a água há-de estar quente como a de Zanzibar e essa será para sempre a água da minha vida. E, para mim, imaginar era uma daquelas festas. Um mar repleto de palavras, de poemas, inesgotáveis. Espero que dure até ser noite outra vez. Ele disse que há linhas mestras para seguirmos e eu imagino que sejam perfeitamente paralelas, rectas, daquelas que nunca se tocam. Aposto que as vogais entretanto na beira dessas estradas de linhas, rigorosamente paralelas até nas curvas. E como não acredito no infinito, eu prefiro voar com todas elas por baixo (as linhas, as vogais, as curvas, e até as bissetrizes dos nossos mapas astrais), voar até deixar de as ver, ofuscada pela luz da manhã com as estrelas todas juntas comigo a dançar.